Gruppträning

LESMILLS – ETT VÄRLDSKONCEPT, I VÄRLDSKLASS. Läs om CXWORX & BODYPUMP nedan.

DAGENS 45 och 60 min

Vi blandar funktionella övningar och rörelser där vi tränar teknik och styrka för hela kroppen högintensivt. Vi använder oss av bl a skivstänger, olympiska ringar, rep, kroppsegna övningar och bollar.

 BOX 60 & 75 min

Box är ett pass för alla, oavsett nivå. Passet är inspirerad av boxning och kampsport och du lär dig både slag och sparktekniker. Vi använder oss av redskap som handskar och mitsar.

Du kommer att träna framförallt kondition men även med inslag av styrka.  Var beredd på flåsigt, intensivt och ett rolig träningspass!

Åldergräns 13 år, är du mellan 13-15 år tränar du med en jämstor kompis alt. målsman. 

TABATA  och CIRKELTABATA 45 min & 60 min

Högintensiv intervallträning, arbete 20 sek, vila i 10 sek. Varje träningsrunda innehåller 8 repetitioner. Effektiv träning där du tränar styrka och kondition.

Cirkelmix 45 och 60 min

Klassisk stationsträning där vi blandar styrka, stabilitet och puls.

Cirkel styrka 60 min

Klassisk stationsträning där vi fokuserar på styrketräning.

Cirkelträning BAS -Familj 60 min

Klassisk stationsträning där vi varvar styrka och puls på ett lekfyllt sätt. Vi tränar även balans och koordination. På det här passet är åldersgränsen från 4 år (4-15 år i målsmans sällskap) och uppåt. Vem som helst kan vara med på detta pass!

Passa på att förena nytta och nöje med familjen.

För att boka med ditt barn, mejla oss på info@60nord.se 

50kr/barn – 

Crosstraining 60 min

Vi varvar löpning med styrka ute i ur och skur.

YOGA 60 min

Dynamisk rörlighet och styrka med fokus på andning för att skapa balans i kroppen.

Les Mills CXWORX 30 min

Fokus ligger på att stärka bålmuskulaturen och de muskler som kopplar ihop över- och underkropp. Så du får starkare mage och rumpa, men tränar samtidigt funktionell styrka och skadeförebyggande träning.

Les Mills BODYPUMP™ 45 min & 60 min

Ledande styrketräning till musik som utmanar dig och gör dig stark.

Klassen är perfekt för både kvinnor och män som vill träna igenom hela kroppen på en timme. Att BODYPUMP™ är enkelt gör det lätt att komma igång, och effektiviteten gör att du snabbt märker resultat. Du blir pushad av instruktören att göra ditt yttersta utifrån din dagsform och nivå.

Gubbpass 60 min

Sorry tjejer, här är ett pass för enbart killar. Fokus ligger på styrketräning.

Mixen 60 min

Ett roligt och intensivt pulshöjande pass med massa energi. Här blandar vi koncepten Cirkelträning, Tabata och Dagens

3D Träning 45 min & 60 min

Träning som utförs på en Procedos matta. Du väljer själv vilken nivå du lägger träningen på. Skönt pass för att skapa rörelse? Eller höjer du intensiteten för att få ett svettigt träningspass?

Passet är uppdelat i block och 4 X 30 sekunders intervaller

Vi tränar utifrån våra tre rörelseplan -framåt/bakåt, sidan och i rotationsplanet.

FLÅS 30 min

FLÅS30 ger dig inslag av styrka, fokus på kondition och en gnutta bålträning, en komplett träning på 30 minuter.

Den utmanande blandningen av utfall, knäböj, hopp, stegkombinationer, funktionell träning, hjälper dig att höja pulsen och ta din träning till nästa nivå. FLÅS30 har ett brett utbud av alternativ som tillgodoser alla träningsnivåer, vilket gör att du kan mäta dina framsteg och känna att du lyckas.

Vi hjälper dig att förbruka energi, bygga upp din kondition och styrka, samtidigt som du förbättrar din energinivå, flexibilitet & balans.

Liten boll 30 min & 45 min

Vi tränar hela kroppen med en liten boll. Här får du genomgående utmana kärnan i kroppen!

Bollen blir  liksom “levande” när du ligger ovanpå den och därför tvingas dina muskler att arbeta ännu hårdare för att du ska kunna genomföra övningarna. Dessutom är det långt fler muskler som tvingas arbeta under en övning för att hålla hela din kropp på plats.

ZUMBA FITNESS®

ZUMBA FITNESS® är en enkel dansklass där vi till latinska rytmer skakar höfter, rör oss till musiken och får massor med träningsglädje. Det kombinerar konditionsträning, balans, flexibilitet, koordination och förbränna kalorier. Under klassens gång dansar gruppen till en förutbestämd koreografi som leds av en instruktör. Stommen i ett zumba-träningspass är de fyra grundrytmerna salsa, merengue, cumbia och reggaeton. Utöver dessa kan andra rytmer förekomma, som till exempel magdans, flamenco och disco. Enkla grundsteg i varje rytm kombineras till en danskoreografi och man varvar snabba rytmer med lugnare för att erhålla en typ av konditions- och intervallträning. Zumba Fitness® är ett roligt och spännande sätt att träna för dig som älskar att röra dig till musik!

Styrka & Balans

Lågintensivt pass där vi tränar balans, stabilitet och styrka lågintensivt. Vi använder oss av redskap som pinne, liten boll, gummiband och viktplattor.

 

Vi kommer att anpassa utbudet av gruppträning efter behov och efterfrågan. Tipsa oss gärna om vad du vill ha!