MAMA

Nu är vi inne på vårat tredje år med träning för gravida och nyblivna mammor! 

Vår tränare och mammatränare Sarah Steen har gått ett flertal vidareutbildningar inom Mammaträning. Sarah har själv en dotter på snart 4 år.

Vi erbjuder även fasciabehandling till mammor som har ont i höfter, rygg, skuldror. ”De flesta skador, idrottsrelaterade såväl som belastningsskador i arbetslivet, är fasciarelaterade. Det börjar också synas i forskning att fascian spelar en viktig roll i prestation, både när det gäller kraft och uthållighet”. De flesta mammor har smärta i ländrygg och höfter och med en behandling kan vi då hjälpa er att få upp rörlighet och minska på smärta.

Vill du hellre träna individuellt som gravid eller nybliven mamma går det lika bra. Kontakta sarah@60nord.se för mer info.

gravid-2

Kan jag träna som gravid?

Ja. Vi lägger upp träning som passar dig som är gravid och du kan träna i en PT-minigrupp eller individuellt med personlig tränare. Vi fokuserar på att stärka kroppen och förbereda den inför kommande förlossning, både kroppsligt och mentalt. Om du tränar under graviditeten kommer du också att återhämta dig fortare tiden efter förlossningen. Enligt forskning ses stora fördelar med att träna under graviditet . Hos oss får du säker gravidträning av erfaren MamaCoach.
För mer information: sarah@60nord.se

 

mama-2

Träning efter graviditet – Anmäl dig med namn och telefonnummer till info@60nord.se

Är du nybliven mamma och sugen på att komma igång med träning? Häng på 7 veckor träning med 14 tillfällen för endast 1500kr.

Passen är anpassade för mammor som nyligen har fött barn och du väljer själv vilken nivå du vill lägga träningen på.

Vi ska med andra ord stärka upp kroppen på bästa sätt med bra träning för att skapa bästa förutsättningarna för en vardag fylld med massa fysiska moment. Vi kommer att förbereda kroppen optimalt för en vardag till dig som är mamma på bästa sätt.

Våra Mammaträningar har inriktning 3D Funktion.

”Om du är skapad för att röra dig på ett visst sätt, och du rör dig på ett annat, så börjar kroppen att kompensera och då uppstår överbelastning/skador/smärtor på olika ställen i kroppen. Så det logiska borde vara att återskapa det normala rörelsemönstret, och det är just det som 3D funktion handlar om, att normalisera ett rörelsemönster, så att vi kan ta oss framåt på ett energisnålt sätt som möjligt.”

Din bebis är med på klassen och det är fritt fram att amma, byta blöja, eller mata din bebis.
Anmäl dig på info@60nord.se OBS! Begränsat antal platser

Kommande kursstart:

Vecka 18 maj 2018

En till start efter sommaren 2018

(Tisdagar + Torsdagar kl 09:30 60 min – några ändringar i schemat kan av förekomma. Samt ändring i schemat pga helgdag. 

För mer information klicka här:Stark Mama

Några av våra Mammor beskriver deras fysiska status efter 7 veckor träning. 

”Jag känner mig piggare och det känns att jag blivit starkare!”

”Känner mig starkare i både kropp och knopp”

”Det är inte lika stor ansträngning för knän, ben och rygg att bära/plocka upp. Flytta på barnvagnar/barn och annat tungt!”

”Jag har fått bättre kontakt med mage och rumpa, bättre hållning och känner mig piggare!”

”Jag upplever att min fysiska status har förbättrats genom att jag orkar mer och känner mig starkare främst i rygg och mage. Bättre hållning!”