MAMA

Nu är vi inne på vårat tredje år med träning för gravida och nyblivna mammor! 

60°NORDs kurser GRAVIDTRÄNING och STARK MAMA är utformade av vår MamaCoach Sarah Steen som är Lic. Personlig Tränare och har vidareutbildat sig inom träning under & efter graviditet, MammaMage och 3D Mamma. Detta gör att vi kan garantera dig säker och trygg träning. Hos oss får du också en ökad kunskap om vad som händer i kroppen under din tid som gravid och tiden efter. Sarah har själv en dotter på snart 5 år och en andra påväg.

Nedan finner du aktuella kursstarter inom träning under och efter graviditet. Önskar du ett personligt upplägg? Kontakta Sarah på sarah@60nord.se så kan vi skräddarsy ett förslag som passar just dig.

mama-2

Träning efter graviditet – Anmäl dig med namn och telefonnummer till info@60nord.se

Är du nybliven mamma och sugen på att komma igång med träning? Häng på 7 veckor träning med 14 tillfällen för endast 1500kr.

Passen är anpassade för mammor som nyligen har fött barn och du väljer själv vilken nivå du vill lägga träningen på. Yngsta deltagaren har varit fyra veckor och den äldsta ett år.

Vi ska med andra ord stärka upp kroppen på bästa sätt med bra träning för att skapa bästa förutsättningarna för en vardag fylld med massa fysiska moment. Vi kommer att förbereda kroppen optimalt för en vardag till dig som är mamma på bästa sätt.

Våra Mammaträningar har inriktning 3D Funktion.

”Om du är skapad för att röra dig på ett visst sätt, och du rör dig på ett annat, så börjar kroppen att kompensera och då uppstår överbelastning/skador/smärtor på olika ställen i kroppen. Så det logiska borde vara att återskapa det normala rörelsemönstret, och det är just det som 3D funktion handlar om, att normalisera ett rörelsemönster, så att vi kan ta oss framåt på ett energisnålt sätt som möjligt.”

Din bebis är med på klassen och det är fritt fram att amma, byta blöja, eller mata din bebis. Vi tränar i grupp om max 9 deltagare och vi utför träningen på en procedos matta.
Anmäl dig på info@60nord.se OBS! Begränsat antal platser

Kommande kursstart:

-Januari/februari 2019 (7 veckor fördelat på 14 tillfällen) 

Tisdagar + Torsdagar kl 09:30 60 min (finns möjlighet att skapa en eftermiddagsgrupp)

 

Några av våra Mammor beskriver deras fysiska status efter 7 veckor träning. 

”Jag känner mig piggare och det känns att jag blivit starkare!”

”Känner mig starkare i både kropp och knopp”

”Det är inte lika stor ansträngning för knän, ben och rygg att bära/plocka upp. Flytta på barnvagnar/barn och annat tungt!”

”Jag har fått bättre kontakt med mage och rumpa, bättre hållning och känner mig piggare!”

”Jag upplever att min fysiska status har förbättrats genom att jag orkar mer och känner mig starkare främst i rygg och mage. Bättre hållning!”

 

gravid-2

Kan jag träna som gravid?

Ja! Vi lägger upp träning som passar dig som är gravid och du kan träna i en PT-minigrupp eller individuellt med personlig tränare. Vi fokuserar på att stärka kroppen och förbereda den inför kommande förlossning, både kroppsligt och mentalt. Om du tränar under graviditeten kommer du också att återhämta dig fortare tiden efter förlossningen. Enligt forskning ses stora fördelar med att träna under graviditet . Hos oss får du säker gravidträning av erfaren MamaCoach.
För mer information: sarah@60nord.se